MUHAMAD IZZUDDIN ZULKIFLI . 18 YEARS OLD . 25/08/1993 . ENGAGED TO NURUL AIDA . I LIKE TO PLAY DRUM, SINGING, MARCHING BAND DAMN MUCH . EX PREFECT , EX BAND BOYS , EX SINGER NASYID SMKRP . <3 I LOVE MY FIANCEE VERY-VERY MUCH <3

Monday, 15 August 2011

Ayah aku masa kurus..

\niey kenangan ayah aq masa muda..hensem mcm aq..kurus..slim gitu..skrg ayah aq da gedempol..!!

baris depan daripada knan ayah aq tgh bersilat..ayah aq niey handal silat..skrg diey da jdy jurulatih silat..haa..skrg aq pulak yg mnwarisi silat yg ayah msuk niey...yeaahhhh~!! huhu

ada rupa mcm aq x?hensem x?niey la ayah aq msa muda..kurus dan kacak kn mcm aq :-P hehehe


masa niey thun 1994..bdan ayh aq mula naik..masa niey umur aq 1tahun..ha,tulah aq..kwn ayah aq tgh dkung aq..comel kn aq?



niey pic ayh aq dgn kwn2 karib diey ...ayah hensem la masa muda..mcm udin skrg..kn kn kn?hihi perasan
btul..

pic niey masa ayah aq bru khwin dgn mak aq..tgk tuh ayah aq trlena..hahaha..pape pun ayah aq hensem mcm aq skrg..hahaha~!

ha niey rupa ayah skrg..buruk kn?gemuk sgt2 skrg ayh aq..skrg berat diey dlm 160kg..aq rsau kt ayah aq niey bdan diey da trlampau besar..aq da nasihat diey suruh kurus kn bdan tpi still degil agy..hmmm..takut jer ayah xdpat tgk cucu2 ayah..xdpt ayah nk tgk ank udin n aida nnty ='(

Sunday, 14 August 2011

Bazaar Ramadan

hmmm..aktiviti aq tiap hujung mggu adalah tlg family aq mniaga dkat bazaar ramadhan..lagi2 bulan ramadan/puasa niey..mmg blik umah xdpt rehat la der..huhu..tapi di fkirkn blik..best jgak kn..dpt pengalaman yg mluas dlm bidang perniagaan..




 niey aq,tgk la..hensem x?heee perasan kn aq niey..ha tu aq la yg tgh kcau redang..yg blakang uh bapak aq..tido jer kjer nya..buat kjer mls..cuba tny aida..btul x syg ayh b niey mlas org nya??hahahaha


haish aq lagi niey..hehehe..tpi ayh aq da belah ( cuba tgk kt blakang sana) hahaha..aq mmbebel kt diey sruh tdo dlm kreta..jgn tdo kt tmpat niaga..nnty org tgk..xjdy beli =P

haa..niey adik aq nama diey syahirah..ktorg pnggil diey syira..dlu diey niey kurus..skrg mkin kembang..hehehe..aq pulak yg mkin kurus n susut..lawa x diey? klu kurus meletup siut..susah aq nk jga adik aq yg sorg niey klu kurus nnty..

niey mak tiri aq..aq pnggil diey umi..hmmm aq mluat ngan diey skit..mnyampah gitu..tpi kkdg diey ok la jgak..hehehe



niey uncle john..diey jual apam balik sebelah tmpat niaga aq..diey niey klakar doh..tgk uh siap brgelek wt apam balik..hahahaha

niey la rendang aq jual..aq jual pelbagai rendang..ada rendang ayam,daging lembu,limpa n hati..pas uh gulai nangka pun ada di jual..huhu..byk kn..???

niey pndangan dri tepi gerai..huhu..aik lupa something la..aq ada jual jelly kelapa n longan skali..sdap..saper xrasa,rugi giler~!!hehehe..

Wednesday, 10 August 2011

Nurul Aida



NURUL AIDA MOHD NOOR, B  disini tidak tahan apabila berjauhan dengan dirimu syg..B boleh menjadi gila jika terus bergini..B sayang sangat dekat syg.. ..

having you by myside make me feel like im in a heaven
having you by myside make me feel im the luckkies person in the world
having you by myside make me feel like to smile all day long
having you by myside make me feel im the happies person
having you by myside make me feel so proud
having you by myside feel like i have a person that can love me so damn much



HAVING YOU BY MYSIDE IS JUST LIKE SO AWESOME
HAVING YOU BY MYSIDE MAKE ME WANT TO ASK ONE QUESTION














Will You Marry Me Sayang??


halaman rumah di ubahsuai

ha,mggu lepas aq blik klang..ble aq smpai klang tgk halaman rumah aq da berubah..yg dlu nya xberapa cntik skrg da cntik..i like it..hee..tgk la pic halaman rumah aq yg bru niey~!

Sunday, 17 July 2011

Esok Date Dengan Wife aq~!

yahoooo~! esk aq xde kelas,kebetulan miss maryam  cuti g honeymoon ngan suami diey..maklum la org bru khwin..hee..so xdela kelas miss maryam..tpi esk aq g date ngan wife aq..rndu wife aq sgt2..esk btul2 aq nak spend time dgn diey..maklum la da 3bulan xjumpa n berjauhan..

Monday, 4 July 2011

I Miss U So Much Sayang ='(


I miss you so much sayang :( I miss how we used to be,I miss how much we used to talk . I miss how you used to care, I miss how much i used to see you and how much time  we used to spend together . I'll waiting for you and i'll be missing you :'( ♥

Sunday, 3 July 2011

Apa Khabar Jodoh Ku@Nurul Aida ?


Apa khabar jodohku?
Berat rasanya kelopak mataku untuk tertutup. Bagaimana dengan kamu?
Apa kamu selalu terbangun di sepertiga malam terakhir? .. dan apakah mulutmu terus menerus berzikir dimalam hari?
Jujur aku rindu kamu, wahai jodoh.
Tapi saat ini belum saatnya untuk kita bertemu, bukannya aku tak mahu, atau aku tak rindu. Tapi sememangnya kerana perjalanan kita masih panjang, dan masih banyak kewajipan yang harus kita penuhi saban waktu.
Kadang–kala aku berfikir, apa nanti saat subuh tiba kau akan membangunkanku? Mengajakku bertafakur dan bersujud kepada-Nya?
Berat hati ini menantikanmu, gelisah pula hati ini memikirkanmu.
Adakah kau selalu menghiasi langkahmu dengan kebaikan-kebaikan?. Apakah nanti saat zuhur tiba, kau akan meninggalkan kesibukanmu sementara, hanya untuk menghadapNya?
Jodohku, sihatkah kamu?
Kalau aku berada disampingmu saat ini, mungkin aku akan merawatmu dengan penuh kasih sayang.
Jodohku, sabar dan tenanglah..
Aku disini masih bersabar menanti mu. Janganlah hatimubersedih, senyumlah.. kerana aku yakin kebahagiaan akan selalu menyertai kita.
Jikalau detik ini hatimu sedang terluka, berwuduklah.. dan dekatkanlah dirimu kepada-Nya. Tetapi disini aku berharap agar kamu baik-baik saja.
Jodohku, aku rindu..
Bilakah kita akan bertemu?. Begitu banyak hal yang ingin ku ceritakan kepadamu. Begitu banyak pula harapanku untuk menantikan nasihat–nasihat mu.
Hati ini kosong, dan hati ini tak sabar menanti kehadiranmu yang kan membalut dan menyembuhkan luka dihatiku.
Jodohku..
Adakah kau juga rindu padaku?. Bagaimana dengan Quranmu?. Sudahkah kau baca diantara maghrib dan isyak?. Apa yang kau fahami dari surah itu?. Ceritakanlah kepadaku.. ingin aku mendengarnya.
.. Dan begitu juga dengan keluhanmu, aku sedia mendengarnya..
Apa perubahan  yang kau lakukan dari hari ke hari?. Semakin baikkah?. Ketahuilah, ku hanya mengharapkan yang terbaik buatmu.
Jodohku..
Disetiap langkahku dan seusai solatku, ku bisikkan AL-Fatihah untukmu, agar kau selalu berada dijalan-Nya.
Bersabarlah sayang, waktu-waktu ini bukanlah waktu yang lama.. dan ingatlah sayangku, janganlah sampai dirimu tersalah memilih jalan.
Jodohku..
Nantikanlah diriku, dengan perbagai kebaikan yang nantinya akan membawa rahmat untuk kita dari-Nya.
Jagalah dirimu dari hal-hal yang dilarang agama.. kerana aku mencintaimu secara tulus dan ikhlas demi-Nya.
Jodohku..
Bersiaplah kau untuk mencintaiku secara tulus dan redha menerima segala kekuranganku dan membenarkanku dikala aku salah.
Sayang, berusahalah membahagiakan orang tuamu .. dengan menjaga sikapmu dan tutur katamu. Aku yakin kau adalah seorang yang sabar, seorang yang cekal, seorang yang boleh membesarkan anak–anak kita kelak dengan penuh hikmah.
Ingatlah, jangan pernah dikau merasa keseorangan.. kerana aku disini masih setia menantimu.
Jodohku..
Seandainya siang sudah berlalu.. pejamkanlah matamu dengan buaian doa, dariku yang selalu kuhadiahkan untukmu.
Jodohku..
Ingatlah sayang, aku selalu ada untukmu..
Semoga kerinduanku ini akan terjawab, seiring berjalannya waktu.. dan semoga ALLAH yang maha Esa selalu membimbing kita ke jalan yang diredhai-Nya. Amin.

Thursday, 30 June 2011

Fitting Uniform Untuk Kitchen

heeee..xsbar deyh nk msuk kitchen..maklum la kami semua bakal chef trkemuka malaysia..hahaha..ukey..hari niey aq,zhariff,hidayah n ammar nk fitting uniform untuk kitchen..uniform niey untuk chef jer tau. bhahahaa =P ukey la..smpai sniey jer..so bye2 nk g fitting uniform niey..hahaha~~!

Wednesday, 29 June 2011

Benci Family Aku~!!! ='(

Semua benda aq wat slah..xthu aper yg btul..aq wat baek slah..wat nakal pun slah..wat jahat agy laa..hmm..dengan perangai nenek,cik ila n cik ana aq suka wat cerita,m'fitnah..suka mncucuk ayah aq..nenek aq niey mang sial laa..puihhhh =P duri dlm daging~!! dgn ayah aq yg suka mngongkong aq dan fkir yg bkn2..suka buruk sangka dgn org lain..nape semua jady cmniey..ntah smpai ble aq bleh tahan..mak,sayang n kkwan hrap korg slalu di sisi aq mmberi semangat dkat aq..i need u all. kpd kkwan aq thanks korg slalu happy kn aq wlau aq dlm masalah..korg la family aq sekarang..thanks again kerana sentiasa happykn aq ='(

Tuesday, 28 June 2011

Pergi ke Cheras dan Kajang

aq rindu sgt2 kat mak aq..mcm aq rindu kt aida la..heee..aq g cheras hari niey..g jumpa mak aq..aq jumpa mak aq pun sebab nak m'gadu something psal family aq..aq xpham la nape family aq niey..i hate my family~!! except my mum..i love you so much mum@Sepiah Bt Yacob..hari niey aq g ke cheras dgn bff aq iaitu zhariff,aliaa n ammar..lepas tu ktorg g ke kajang..g rumah aliaa..hahaha..nk tau sebab aper ktorg g umah aliaa..sebab zhariff n ammar nk jumpa mother in law dorg..kah3x..hrap hubungan zhariff n aliaa brkekalan hingga akhir hayat..amin

Monday, 27 June 2011

First Blog

hye~! hmm..aq bru sahaje mmbuat blog..hahaha..rasa klakar doh..xreti lngsung sebenarnya niey..aliaa ruslan@aliaa chumil yg ajarkn..heee..aliaa niey bff aq..diey la yg suruh buat blog..huhu..aq wt blog pun sebab nk luahkan perasaan..mcm2 ada,masalah cinta,kkwan n family aq..smpai sniey jela aq mnaip~! daa..